czwartek, 6 września 2018

Idealne logo

Idealne logo
Zanim zlecisz za projektowanie logotypów w firmie graficznej, zastanów się, co zamierzasz przekazać potencjalnym klientom. Jaka jest idea twojej firmy, na czym się skupiasz, jakie są twoje usługi, jakie są twoje produkty. Czy jest to branża popularna, czy również może branża premium.



To wszystko będzie miało niebagatelny wpływ na to, jak przygotujesz własne logo i czy projekt logo będzie ostatecznie zachęcał klientów do zakupu, czy będzie tak uniwersalny, że nie będzie robił na nich większego wrażenia. Logotypu nigdy nie trzeba projektować przypadkowo. Nie wolno tego powierzać osobie bez doświadczenia i w późniejszym czasie posługiwać się takim logo, bo nam wydaje się, że ona jest bardzo dobre, a gdy spojrzę na nie specjalista od promocji kto będzie wiedział, że w tym logotypie nie ma nic, co de facto mogłoby się wydawać interesujące i co mogłoby działać na korzyść firmy. Wielu ludzi zamawiających logo wcale nie zastanawia się nad tym, jaki będzie jego ostateczny efekt i czy efekt ten będzie współgrał z wizją firmy , a ponadto jej celami. Projekt logo jest wykonywany na bardzo szybko, tak nawet na kolanie, a w późniejszym czasie widać tego marne rezultaty, bo okazuje się, że to logo jest nieciekawe, bardzo podobny do innych, w ogólności nie porywa, albo nawet jest brzydkie. Specjalista, za którego tworzenie logo to codzienna praca, przenigdy nie będzie się godził na tworzenie bylejakości.

Taka osoba będzie pracowała dopóty, dopóki stworzyć coś odpowiedniego, nawet gdyby ta praca miała trwać bardzo długo i być kosztowna. Na koszty oczywiście powinno się się nastawić, bo świetny logotyp kosztuje minimum 1000 czy 2000 złotych. Im bardziej rozbudowany, tym może być droższy i będzie kosztował około kilku tysięcy pln. W pewnych przypadkach wysoka cena wcale nie idzie w parze z taką doskonałą jakością, niemniej jednak w większości przypadków tak właśnie jest, że ma to odzwierciedlenie w jakości.

Zobacz: http://www.whiteart.pl/projektowanie-logo