Duża rywalizacja na rynku towarów powoduje, że właściwie każdy producent musi dokładać wszelkich starań, by przedstawić swój produkt od jak najlepszej strony. Nie można na 100 procent iść na łatwiznę i zadowalać się półśrodkami, bo one nie są wystarczające do osiągnięcia celu. Wizualizacje produktowe 3D sprawdzają się znacznie lepiej.
Takie wizualizacje mogą się pojawić w folderach ofertowych, ale także na serwisach internetowych sklepów sprzedających wybrane produkty. Klienci mający możliwość opatrzenia się z takimi produktami szybciej podejmą decyzję dotyczącą ewentualnego zakupu, natomiast firma na tym zarobi. Na pewno nie ma sensu ograniczać się wyłącznie do zwyczajnych prezentacji w 2D. Aktualnie największą sprzedażą wyróżniają się firmy, które inwestują w przyszłościowe nowoczesne rozwiązania odpowiadające potrzebom klientów. Wizualizacje produktów są takimi rozwiązaniami. Im są dokładniejsze, tym precyzyjniej pokazują wszystkie zalety konkretnego produktu. Klient może go obejrzeć ze wszystkich stron i sprawdzić, czy ażeby na pewno produkt ten wpisuje się w jego gusta i wymagania. W sytuacji zwyczajnej reprezentacji w dwuwymiarowym postaci nie byłoby takiej możliwości. Trójwymiarowe wizualizacje dają nam znacznie szersze pole do popisu. Takie wizualizacje dobrze sprawdzają się zwłaszcza w branży elektroniki oraz na każdym kroku tam, gdzie sprzedawane są produkty nietypowe albo produkty drogie i przeznaczone dla bardzo wąskiego grona potencjalnych odbiorców. Wówczas ich sprzedaż jest znacznie bardziej intuicyjna.
Dodatkowe informacje: rendery.